Wie zijn wij?

Vereniging:
Imkersvereniging Groene Hart, bestaat sinds 1935. De officiële statuten zijn van 1942. Onze vereniging telt op 1 januari 2019; 161 leden, 6 gastleden en 6 donateurs.

Doelstelling:
Wij zijn er om te zorgen dat onze imkers voldoende kennis, ervaring en ondersteuning krijgen om hun bijenvolken verantwoord in stand te houden of te vergroten. We doen dit d.m.v. het organiseren van zowel theorie- als praktijkcursussen waarbij ook beginners zonder eigen bijen in de gelegenheid worden gesteld om een bijenkast te bouwen en een volk te verkrijgen.
Daarnaast geven we telers (fruit, bloemen, bessen etc.) de mogelijkheid om gedurende de bloeiperiode bijenvolken in te zetten voor bestuiving.
Imkers kunnen ook hun honing via de vereniging te koop aanbieden.

Onze bijentuin en bijen:
.
Locatie : Natuurtuin de Veenmol, Zwartepad 1, Boskoop Op deze locatie wordt de basiscursussen bijenhouden gegeven.
De meeste van onze imkers werken met Buckfast bijen.

Gebied:
Onze naam zegt het al. Onze vereniging beslaat een groot deel van het groene hart waar het overgrote deel van onze leden ook wonen. De meeste verenigingsactiviteiten vinden plaats in de gemeente Boskoop.

Lid worden:
Wilt u NBV-lid worden van onze vereniging dan kan dat voor € 79,51 per jaar. U ontvangt via de mail van onze secretaris informatie over de activiteiten onze vereniging en het maandblad “Bijenhouden” en de digitale nieuwsbrief “Imkernieuws” van de NBV.
U kunt ook donateur (gastlid) van onze vereniging worden voor € 15.00 per jaar. U kunt hiervoor uw bijdrage storten op rekening NL91RABO0108507564 t.n.v. Imkersvereniging Groene Hart.
Aanmelden kan via: secretariaat@imkersvereniginggroenehart.nl