Wie zijn wij?

Vereniging:
Imkersvereniging Groene Hart, bestaat sinds 1935. De officiële statuten zijn van 1942. Onze vereniging telt op 1 januari 2018; 131 leden, 6 gastleden en 6 donateurs.

Doelstelling:
Wij zijn er om te zorgen dat onze imkers voldoende kennis, ervaring en ondersteuning krijgen om hun bijenvolken verantwoord in stand te houden of te vergroten. We doen dit d.m.v. het organiseren van zowel theorie- als praktijkcursussen waarbij ook beginners zonder eigen bijen in de gelegenheid worden gesteld om een bijenkast te bouwen en een volk te verkrijgen.
Daarnaast geven we telers (fruit, bloemen, bessen etc.) de mogelijkheid om gedurende de bloeiperiode bijenvolken in te zetten voor bestuiving.
Imkers kunnen ook hun honing via de vereniging te koop aanbieden.

Onze bijentuin en bijen:
Onze vereniging heeft een eigen bijenstand.
Locatie: Van Leeuwenhoekstraat achter nummer 23, Reeuwijk
Elke laatste zaterdag van de maand zijn imkers van onze vereniging aanwezig.
Als je zelf geen locatie hebt voor je bijenkasten, dan kan je als lid van de vereniging hier 2 kasten plaatsen.
De meeste van onze imkers werken met Buckfast bijen.

Gebied:
Onze naam zegt het al. Onze vereniging beslaat een groot deel van het groene hart waar het overgrote deel van onze leden ook wonen. De meeste verenigingsactiviteiten vinden plaats in de gemeenten Boskoop en Reeuwijk.

Lid worden:
Wilt u NBV-lid worden van onze vereniging dan kan dat in 2018 voor € 79,07 per jaar. U ontvangt dan de digitale Nieuwsbrief “Immennieuws” van de onze vereniging en het maandblad “Bijenhouden” en de digitale nieuwsbrief “Imkernieuws” van de NBV.
U kunt ook donateur (gastlid) van onze vereniging worden voor € 15.00 per jaar. U ontvangt dan de digitale nieuwsbrief “Immennieuws” van onze vereniging. U kunt hiervoor uw bijdrage storten op rekening NL91RABO0108507564 t.n.v. Imkersvereniging Groene Hart.
Aanmelden kan via: secretariaat@imkersvereniginggroenehart.nl