Over bestuiving

Bestuiving van onze gewassen door bijenvolken van Imkervereniging Groene Hart

Onze imkervereniging organiseert ieder jaar weer de mogelijkheid om uw gewassen gedurende de bloeiperiode te laten bestuiven. Gedurende de bloei kunt u door ons grote volwassen bijenvolken bij u op de tuin laten plaatsen. De volken die wij inzetten bestaan uit ten minste  50.000 bijen op 20 ramen.

Onze coördinatoren  regelen voor u het juiste aantal kasten in overleg met onze leden. Door onze verenigingsopzet bent u er altijd van verzekerd dat er voldoende kasten beschikbaar voor u zijn en dat gemaakte afspraken worden nagekomen. Daarnaast ondersteunt u onze vereniging die tot doel heeft de bijenstand in het groene hart op een zo goed en hoog mogelijk pijl te houden.

Imkervereniging Groene Hart heeft circa 130 leden en is opgericht in 1935. De doelstelling van onze vereniging is het bevorderen van de bijenstand in raad en daad. Wij geven naast voorlichting aan gemeenten en andere instanties bijvoorbeeld ook  trainingen en examens voor leden en aspirant leden.

Voor een overweldigende vruchtvorming en meer informatie mailt u met onze coördinatoren:

bestuiving@imkersvereniginggroenehart.nl

Rob Vrijland