Bijenvolken te koop/gezocht

Imkers van onze vereniging kunnen onder aan deze pagina melden dat ze momenteel een volk beschikbaar hebben voor leden van onze vereniging. Meldt op hoeveel ramen ze staan en de prijs en dan geven we dat door aan geïnteresseerden. We plaatsen geen mailadressen op de site maar geven je bericht door en melden reacties terug.

De richtlijn is voor de verkoop van een volk op zes ramen is  € 60
Reageer op de berichten via onderstaand formulier dan wordt het doorgestuurd.

Bericht 9 mei 2022:
Van: Stefan Vink <stevovink@gmail.com>
Ik ben op zoek naar een volk, het liefst een zwerm, voor in mijn Warré kast.
Stefan Vink

Bericht 6 januari 2022:
Afgelopen jaar hebben helaas twee van mijn vijf bijenvolken het niet overleefd.
Mijn vraag is of ik in het voorjaar (februari-maart) drie volken met koningin kan kopen met of zonder kast.
Laat mij alstublieft weten of dit mogelijk is en zo ja hoeveel de kosten bedragen.
Hartelijk dank alvast voor de moeite.
Hub Bonten.
Puntelstraat 34
6369TC Simpelveld

Bericht 31 juli 2021:
Beste mede-imkers,
In verband met het stoppen van mijn hobby heb ik enkele bijenvolken te koop. In- of exclusief kast. De kast is een spaarkast (houtsoort vuren). Ook heb ik meerdere imkermaterialen te koop.

Ideaal voor een cursist/starter voor het bijenhouden om alles in 1 keer aan te schaffen.
Soort bijen is een mix. Geen zuivere buckfast of carnica.
Koningin is gekweekt door middel van het maken van afleggers (geen F1 koningin dus).
Voor elk raam vol bijen vraag ik € 10,00.
Voor de spaarkast vraag ik € 120,00.
Overige imkermaterialen in overleg.
De spaarkast is voorzien van de volgende onderdelen:
1x bodem met varroa lade
2x broedkamer
1x moerrooster
2x honingkamer (eventueel met uitgebouwde raat tegen meerprijs)
1x doorzichtige dekplank
1x houten dekplank met gat
1x deksel met aluminium afdekking op de bovenzijde.

Voor meer informatie mailen of bellen.
Groet, Kees Hummel
Tel.:  06-25112655
Mail: khummel@kliksafe.nl

Bericht 7 juni 2021:
Van: Mattijs Frank <info@brouwerijstoutehenk.nl>

Goedemiddag,
Voor een project wat al heel lang bij ons op de planning staat en waar we in kleine batches al vijf jaar aan werken en hebben gewerkt zijn wij opzoek naar 4,5 of 9 kilo honing afhankelijk van de beschikbaarheid.

Wij brouwen stouts, de donkere stijl bier vol met tonen van pure chocola en koffie. Al vier-vijf jaar werken wij aan een braggot, een combinatie van een bier en mede maar dan samen vergist. Om dit goed te laten slagen hebben wij verse honing nodig .

Graag hoor ik van u,

Mattijs Frank
Brouwerij Stoute Henk

Bericht 3 mei 2021:
Van: Ineke Bakker <albertina.bakker@gmail.com>
Onderwerp: gezocht een bijenvolk,
Mijn bijen hebben de winter niet overleefd en daarom ben ik op zoek naar een nieuw volk.

Van: Ineke Bakker <albertina.bakker@gmail.com>
Onderwerp: zwerm gezocht
Ik ben op zoek naar een zwerm voor mijn keniaanse hive (boomstam) tel. 0613053410 0f 0182 351071

Bericht 17 maart 2021:
Ben op zoek naar enkele bijenvolken, liefst onbehandeld!!
Alles aanbieden
Vr gr H v Veldhuisen     henkannemieke@gmail.com

Bericht 22 februari 2021:
Ik ben voor mijn 6 raams Flow Hive opzoek naar een volk + Koningin op Langstroth ramen. Tips zijn welkom!
Job Cederhout <jobcederhout@gmail.com>

Bericht 20 januari 2021:
Hallo allemaal ik heb een vader van 73 die heel erg veel van imkeren houd. Hij had laatst zijn bijen weg gegeven omdat hij tijdelijk weg moest. Nu dat hij terug is wilt hij weer een volk het liefst wilt hij wat ramen voor tussen de €8 en €12 alvast heel erg bedankt!!
Bel 0651405483 Als je iets hebt te bieden!

Bericht 19 januari 2021:
Beste allen,
Ik heb een bescheiden boomgaard en ben op zoek naar een bijenvolk voor de bestuiving.
Ik ben bereid een basiscursus te volgen en hoor graag of er iemand een volk beschikbaar heeft.
Groeten, Mieke

Ook als een beginnende imker op zoek is naar een volk dan kan hij dat hieronder aangeven: