Imkercafé oud nieuws

Imkercafé 11 september 2019

Beste lmkers,
Op 11 september aanstaande organiseert Imkersvereniging Groene Hart (IGH) een imkercafé voor de eigen leden én voor de leden van verenigingen uit de omgeving van het Groene Hart.
Op deze manier kunnen wij elkaar eens ontmoeten en leren kennen, we kunnen van elkaar leren en elkaar inspireren.
Het bestuur van IGH heeft Pieter van Breugel, auteur van het prachtige boek ‘Gasten van bijenhotels’, uitgenodigd om naar Boskoop te komen en een lezing te verzorgen over:
Wilde bijen en concurrentie
Is de stelling dat honingbijen concurrenten van wilde bijen zijn altijd waar? Wat is dan de aard van die concurrentie? Hoeveel weten we ervan? Kunnen we er verstandig mee omgaan?
Dergelijke vragen komen aan bod op de avond die Pieter verzorgt. Pieter is deskundig op het gebied van wilde bijen en zal zijn kennis gebruiken om jullie het leven van wilde bijen te tonen en laat daarbij zien waar dat mogelijk botst met de aanwezigheid van (veel) honingbijen. Maar er blijken ook veel gemeenschappelijke belangen te zijn die alle bijen betreffen……
Wij, als imkers komen steeds vaker in aanraking met dit soort vragen. We kijken dan ook uit naar een leerzame, inspirerende, geslaagde en gezellige avond vol nieuwe ontmoetingen!
Aanmelden is niet nodig, komen natuurlijk wel!
Mail even als u lid van een andere vereniging bent dan kunnen we u aanvullende informatie mailen.
Heel graag tot 11 september aanstaande van 20.00 uur (deur open 19.30 uur) tot 22.00 uur.
Zalencentrum de Loods
Zijde 11 2771 EJ Boskoop.

Namens het bestuur van Imkersvereniging Groene Hart, Annet Künneke