Nieuws Welkom

F1 Buckfast koninginnen te koop

Beste leden,

Van verschillende kanten zijn wij benaderd door leden met de vraag of wij behulpzaam willen zijn in het verkrijgen van goede F1 Buckfast koninginnen.

Wij hebben besloten om hierbij te willen helpen. Samen met ons erelid Maap Groenendijk bestellen wij onbevruchte F1 buckfast koninginnen bij een bekende buckfast koninginnenteler in Apeldoorn. Wij halen deze koninginnen tegelijk voor jullie op. De datum waarop jullie de koninginnen kunnen afhalen geven we een week van tevoren door. Het zal zeer waarschijnlijk ergens in de tweede helft van juni zijn. Het is niet mogelijk jullie nu al een precieze datum te geven. Dit hangt helemaal van de teler af.

De kostprijs per koningin is nog niet bekend. Wel kan ik zeggen dat ze maximaal 10 euro zullen kosten. De prijs hangt af van de hoeveelheid bestelde koninginnen.

Mocht u een of meerdere koninginnen willen bestellen ter vervanging van uw overjarige of minder geschikte koninginnen, dan krijgt u na uw bestelling verdere informatie over hoe we het een en ander organiseren en over hoe wij u kunnen ondersteunen als dit allemaal nieuw voor u is.

Het spreekt voor zich, dat u de bestelde koningin(nen) vooraf betaalt en dat u deze in ieder geval komt ophalen. Kunt u zelf niet, dan kan misschien iemand anders regelen dit voor u doet.

Het materiaal dat u per koningin nodig heeft, is een compleet apideakastje en wat suikerdeeg voor in het voerbakje. U moet dit dus hebben op het moment van afhalen van de koningin(nen). Dit materiaal is bij iedere goede imkerwinkel te bestellen of af te halen.

Belangrijk: de datum van de bestelling is al heel gauw!!!!!

Op 15 mei wordt de website voor de bestelling van koninginnen al geopend en we willen er als vereniging snel bij zijn. Er zijn meer verenigingen in het land die koninginnen bij deze koninginnenteler bestellen. Willen we dat onze koninginnen nog voor de zomervakantie (voor 17 juli) bevrucht zijn, dan moeten de koninginnen snel besteld worden!

U heeft dus maar vier dagen de tijd (tot en met 14 mei) om de bestelling bij mij te plaatsen. Het is dus kort dag.

U kunt mij als antwoord op deze mail het aantal koninginnen doorgeven. Houd er rekening mee dat het soms gebeurt dat een koningin van de bruidsvlucht niet meer thuiskomt.

Met vriendelijke groet, Annet Künneke